- Mijn Plannen - 

PRAKTISCHER MET PAPIEREN. OF HELEMAAL ZONDER


Een echt klantenmanagementsysteem zorgt ervoor dat burgers niet telkens opnieuw al hun gegevens moeten invullen bij elk contact met de overheid. Een dergelijk systeem wijst burgers ook spontaan op premies of kortingen waarvoor ze in aanmerking komen. Da’s efficiënt.

Inzake geïntegreerde digitale dienstverlening heeft Gent nog een lange weg af te leggen. Digitaal denken is immers nog iets anders dan bestaande, oude processen vertalen in digitale vorm, of een zoveelste app lanceren. De technologische revolutie van de voorbije jaren biedt ongekende mogelijkheden om de interactie tussen de burger en zijn overheid op een andere manier te organiseren.

Zo kan de blockchain nieuwe mogelijkheden openen om dossiers op te volgen, zowel voor de administratie als voor de burger zelf, en tal van overbodige handelingen uitsparen. Elektronische betalingen en een écht e-loket, met garanties voor de identificatie worden op die manier mogelijk. We investeren ook in een echt klantenmanagementsysteem, waardoor burgers niet meer bij elk contact met de overheid hun gegevens opnieuw moeten invullen. Een dergelijk systeem zorgt er trouwens ook voor dat rechten zoveel mogelijk automatisch worden toegekend, en dat de overheid burgers spontaan wijst op opportuniteiten, zoals premies of kortingen waarvoor ze in aanmerking komen.

terug naar alle plannen